Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Valve Hammer Editor Hakkında
#1
1) Haritam BSPye çevirilmiyor ne yapacağım?



Çözüm: Bunun bir hayli sebebi vardır biz kahin olmadığımız için bilemiyoruz. Meseleler bölümünde log dosyanızı paylaşırsanız oradan yardımcı oluruz.

2) Haritayı yaptım da çok adaleyor.

Çözüm: Bunun da bir çok sebebi vardır: Haritanızda leak olabilir (şayet haritanızda ışıklandırma yoksa büyük olasılık leak vardır) bunu nasıl anlarsınız: Log dosyanızı açın ve ctrl+f ile leak yazıp aratın. Yok ise leak yoktur, şayet var ise; küçük haritanızı sky kutusuna alıp hollow özelliği ile -4 yazarak kutuya alabilirsiniz. Fakat orta ve büyük haritalarınızda NETLİKLE böyle bir metoda müracaat etmeyin. Yeni harita yapacaklar bilhassa dikkatli bir şekilde açıklık bırakmayarak her yeri kapatarak devam edin. Sonra leak bulması çok zor oluyor. Diğer bir sebep ise ışık koymamanız olabilir. light entitysi ile ışıklandırmayı yapabilirsiniz. 3.sebep genelde karşılaşılan MAX_PATCHES hatasıdır. Çözümü ise : derleme ekranında light_exe ayarına -sparse parametresi ilave etmektir. Bu çözümü YALNIZCA MAX_PATCHES hatasında kullanın. Kimi arkadaşlar herşeyde kullanıyor bu yanlış. 4.sebep ise haritanızın gereğinden büyük olmasıdır. Çok büyük haritalarda adaleme kaçınılmazdır. O yüzden büyük haritalar özel bir dikkat ister. Bir alanı çok fazla büyütürseniz karşıya baktığınızda fps 10a düşer. Bu da istenmeyen bir vaziyettir. Kullanılmayan ve görülmeyen yerleri sky ile kapatabilirsiniz. Sözgelimi kendi yaptığım bir haritamda gereksiz ve ortada kalan türden alanlar bırakmadım. Başka bir deyişle herşey dikdörtgen gibi hem çizimi de kolay oluyor.
search?biw=1242&bih=602&tbm=isch&q=atat%...ylXRQLIhM:
KttCYVvs.jpeg
Ara
Cevapla


Hızlı Menü: