Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Assassin's Creed Origins Hakkında Herşey
#1
assassin_s_creed_origins_logo_text_png_o...bco1gt.png

Assassin's Creed serisi konusunda haberler ve yazılar paylaşan Access the Animus sayfası, Assassin's Creed Origins hakkındaki tüm bilinenleri bir araya toplamış. Ben de bu yazıyı görünce çevirmeye koyuldum ve başka sayfalar aracılığı ile ele geçirdiğim bilgileri de yazarak bir yazı hazırladım. Keyifli okumalar...





0Bndzo.jpg

Bayek ve Kartalı Senu Hakkındaki Bilgiler

-Assassin's Creed Origins'in ana karakteri Bayek. Bayek bir Mısırlı ve Medjay. Medjay ise halkı savunmakla görevli bir nevi polis. 

-Oyuncular Bayek'i bir gizemi aydınlatmak üzereyken kontrol etmeye başlayacaklar. Bir müddet önce Bayek'in köyü Siwa'da olan bir olay neticesi karakterimiz burayı ayrılmak zorunda kalıyor. Bu olayların neticeninde da Siwa'nın, hem de Mısır'ın ardındaki hakikati öğrenmek üzere harekete geçiyor.

-Bayek Suikastçı Kardeşliği'nin bir azası değil. Zira o vakitlerde Suikastçı Kardeşliği daha heyetmiş değil.

-Bayek serinin diğer ana karakterlerine göre daha yaşlı. Geliştirici ekip yetişkinliğe erişmiş ancak bu arada gelişmelere uyum sağlamak zorunda olan bir adamın hikayesini anlatmak istemiş.

-Bayek kararlı ve diğer suikastçılara mukayese et üzücü olaylara karşı çok daha dayanıklı bir karatere sahip. Ancak duygusuz biri de değil.

-Bayek Mısır'daki Siwa Vahası'nda doğmuş. Burası bu arada 300 sene önce Büyük İskender'in de ziyaret ettiği bir bölge.
Benim notum: Büyük İskender'in AC serisi tarihinde Cennetin Üç Dişli Mızrağı'nı elinde bulundurduğu kayıtlarda bulunuyor. Oyunda bununla alakalı bir şey görebilmemiz muhtemel. Ayrı olarak Shaun ve Rebecca, Syndicate'dan sonra yeni bir denek aracılığıyla Cennetin'in Üç Dişli Mızrağı'nı aramaya başlamışlardı.

-Bayek Altair'in atası değil.

-Bilge bir kişiliğe sahip olan Bayek etrafa uyumlu bir kişiliğe sahip. Hayat güzel devam ettiğinde müthiş biri oluyor. Ancak işler sarpa sarınca içindeki kötülük uyanıyor. Mısır halkına karşı oldukça hayırsever ve şefkatli davranmasına karşın yabancılara karşı son derece önlemli. Mısır'ın anane ve inanışlarını taşıyor. Başka bir deyişle Antik Mısır'ın karaktere bürünmüş hali diyebiliriz. Ve böylesi bir dünyanın parçası olmak için ne yapmalı, nasıl biri olmalı? Bunu da Assassin's Creed Origins'i oynayarak keşfedeceğiz.

-Bayek'in Senu isminde bir kartalı olacak. Senu'yu kontrol ederken suyun altında tıkılı kalmış olsa dahi hazine kutularını belirleyebilecek, düşmanları işaretleyip izledikleri yolu görebileceksiniz.

-Senu 'Tavşancıl' türünde bir kartal. Bu tür çoğunlukla Afrika, Güney Avrupa ve Orta Doğu'nun dağlarla kaplı kesimlerinde bulunuyor. Oyun içerisinde Bayek, Senu'yu kullanıp kendisine liderlik etmesini sağlayacak. Bu sayede çevresi incelemek düşmanları işaretlemeye, craft kaynaklarını belirlemeye ve Antik Mısır'ın gizemli dünyasını keşfetmeye yarayacak.

-Senu çeşitli geliştirmeler sayesinde düşmanlara saldırabilecek veya dikkatlerini dağıtabilecek.

-Senkronizasyon noktalarıyla etkileşime geçtikten sonra kartalımız Senu'nun kabiliyetleri artacak. Hedefleri daha hassas bir şekilde belirleyebilecek ve etrafta olup bitenleri daha iyi gözlemleyecek.

-Senu uçarak tüm dünyayı gezebilecek. Bayek ile arasında rastgele bir mesafe hudut olmayacak.

-Bayek ile uzun yapılara tırmanıp etrafı görme olanağımız gene olacak. Ancak Ashraf Ismail'in izahına göre bakış noktaları genelde Senu'nun idrak etme kapasitesini arttırmak için kullanılacak.

-Senu bazen Bayek'in koluna iniş yapacak.

-Senu Kartal Görüşü'nün orijini niteliğinde olacak.

-Senu haritadaki sisin kalkmasını sağlamayacak. Yalnızca o bölgeyi gidip görmek sisi kaldıracak.


Mvp7D2.jpg

Kavga et ve Kontrol Hakkındaki Bilgiler

-Origins'de kuvvetli savaşçılar ve garip yaratıklarla karşılaşacağımız boss savaşları olacak.

-Origins evvelki oyunlara kıyasla daha fazla taktik gerektiriyor.

-Bayek kalkanı sayesinde saldırıları önleyebilecek ve atlatma hareketiyle düşmanların balansını sallayabilecek. Hatta bir kombonun ortasında sis bombası atmak bile olası.

-Oyun ekranının altında bir adrenalin göstergesi bulunacak. Bu gösterge kullandığınız silaha göre kavga etler esnasında yükselecek. Gösterge yükselince son derece güçlü bir saldırı yapabilecek veya Bayek'i daha kuvvetli, hızlı ve hasara destekli hale getirebileceksiniz.

-Artık düşmanlar aynı anda dört bir yandan saldıracaklar. NPC karakterler size saldırmadan önce bağlaşıklarının saldırısının bitmesini beklemeyecekler. Boşluğa kılıç sallamak istemiyorsanız düşmanınıza kilitlenmek oldukça ehemmiyetli. Bayek'in kalkanıyla darbeleri engellemek bazen mecburi olacak. Ayrı olarak kavga et esnasındaki konumunuza, düşmanlarınıza ve taşıdıkları silahlara da dikkat faktörüz gerek.

-Daha önceki AC oyunlarına ters olarak artık düşmanlarla aranızdaki mesafe de ehemmiyetli bir hal alıyor. Yakın kavga et seven oyuncular için konumlanma, silah uzunluğu, silahın hızı ve düşman konumlanması ehemmiyetli bir hal alacak.

-Karakter ve düşmanların düzeyi oldukça ehemmiyetli bir öğe. Sizin Suikastçı anlayışınıza uygun becerileri ve donatımları dikkatlici düşünmeli ve seçmelisiniz.

-Oyuncular çok sayıda düşmana karşı saldırdıklarında veya savunma yaptıklarında erimli ve yakın dövüş silahları arasında kolayca geçiş yapabilecek.

-Oyunda değişik düşman tipleri bulunacak. Bu düşmanların taşıdıkları silahlar dövüşme tarzlarını yansıtacak.

-Gladyatör Arena'sındaki dövüş sistemi dalgalar halinde gelen düşmanlardan oluşacak ve hepsi birer boss savaşıyla sonlanacak. Gladyatör Arenası hikaye içerisinde oyuncuya tanıtılacak ancak bundan sonra opsiyonel bir hal alacak.

-Gladyatör arenasında, arenaya uygun olarak tasarlanmış özel bir donatım kullanılacak.

-Gladyatör Arenası savaşlarını kazanmak yeni silahlar ve kıyafetler açacak.

-Oyun içerisnde "yere serildi", "sersemledi" veya "savunması kırıldı" gibi vaziyet göstergeleri olacak.

-Oyuncular oynayış tarzlarını beceri ağacını kullanımlarına göre belirleyecek.

-Okçulardan gelen saldıraları önledikten sonra Bayek kalkanına saplanan okları alıp kendi sadağına ilave edecek.

-Oyun kontrolleri yenilendi. Hafif ve güçlü saldırılar yapmanız için ayrı tuşlar olacak. Oyun kolunun sağ tarafındaki dört tuş ise kaçıp darbeleri atlatmanızı sağlayacak. Bunlar için belirli tuşlar atanmış olsa da oyun yönetmeni Ashraf Ismail'e göre oyunda farklı kontrol şemaları yer alacak.

-Artık karakterimiz analog çubukları itildiğinde otomatik olarak son hızda hareket edecek.

-Origins'de bitirici saldırılar için animasyonlar yer alacak. Ancak bu animasyonlar yalnızca gruptaki son düşman üzerinde görülecek.

-Ashraf Ismail, kavga et sisteminin oyuncuların açtıkları kabiliyetleri temel aldığını söylüyor. Kuvvetli saldırınızı gerçekleştirdikten sonra kombo yapmanıza olanak sağlayacak kabiliyetler olacak.

-Düşmanların üzerinde yer alan hasar ölçer her vuruşun vereceği tahmini hasarı da gösterecek. Bu hasarlar ölümcül noktalara veya zayıf noktalara hedef almanıza göre değişecek.

-Ekranın kenarındaki kırmızı gösterge, ekranın dışında kalan bir düşman olduğunu belirtecek.

-Daha önceki oyunlardaki kontrol şemalarını özleyen oyuncular için çeşitli olanaklar mevcut.


Ak7azr.jpg

Oynanış Hakkındaki Bilgiler

-Dikkat dağıtmak için hapsedilmiş aslan ve sırtlanların kafeslerini açabileceksiniz.

-Bayek oyun dünyasındaki tüm bina ve dağlara tırmanabilecek.

-Bayek karanlık yerlerde yolunu aydınlatmak için meşale kullanabilecek. Ancak meşaleyi bu arada belirli bölgeleri aydınlatmak için fırlatıp ateş yakmak da mümkün. Ateş aynı vakitte bir dikkat dağıtma aracı olacak. Kimi savunmalar ateşi görünce söndürmek için harekete geçecek. Ancak büyük çaplı ateşler -yangına varacak düzeyde olanlar- insanların kaçmasını sağlayacak.

-Oyuncu su içerisinde su aygırı veya timsah gibi hayvanları öldürürse bu hayvanların kanı diğer yırtıcı canlıları harekete geçirecek.

-Oyun içerisinde çevrim-içi özellikler bulunacak ancak oyun özünde tek kişilik bir tecrübe sunuyor.

-Hayranlar her oyunda istediği için kapüşonu takıp takmamak gene mümkün olacak. Ancak bu bir tuşa basarak olmayacak. Kapüşon ayarı menüden yapılacak.

-Mini harita oyundan kaldırıldı. Bunun yerine çubuk şeklinde bir gösterge olacak.

-Oyunda deve, at gibi hayvanlara ilave olarak savaş arabaları da yer alacak.

-Origins için AC serisinde ilk niteliğinde olan çeşitli RPG dinamikleri tasarlandı. Bunlara ek olarak oyuncular düzey atlayacak, yağma yapacak ve bütünüyle kendine mahsus bir Suikastçı yaratabilmek için kabiliyetlerine karar verecek.

-Tehlikeli çıkıntılardan serbest bir şekilde atlayabilme geri döndü.

-Atlar hasar alıp can verebilecek. Ancak can veren at tamamıyla kaybolmayacak. Oyuncular birkaç dakika içerisinde özel bir tuş yardımıyla atını geri çağırabilecek.

-Oyuncular başkalarının atlarını çalabilecek veya at üzerinde suikast gerçekleştirebilecek.

-Oyuncular at sırtında derin olmayan suları geçebilecek. Ancak derinlik artarsa at Bayek'i üzerinden atacak ve kıyıya dönecek. Ayrı olarak kimi atlar vahşi hayvanlardan kurtulmak için su içerisinde kaçmayı tecrübe edecekler.

-Ölü muhafızları sırtlama geri dönüyor.

-Oyuncular daha önceki silahlarını satabilecek veya zanaat malzemeleri ele geçirmek için parçalayabilecek.

-Bayak sis bombalarına yüzünü savunarak karşılık verecek. Ancak dumanı uzun süre solursa bir miktar hasar alacak.

-Bayek oyundaki tek oynanabilir karakter değil. Ancak Ubisoft Montreal herhangi bir ayrıntı vermekten kaçınıyor.

-Islıkla düşmanların dikkatini dağıtmak hala mümkün.

-Oyundaki seviye sınırı 40, ancak oyuncular son seviyeye erişse dahi maharet puanları kazanmaya devam edecekler. Bu fazladan maharet puanlarını kabiliyet ağacındaki diğer kabiliyetleri açmak için kullanabilecekler.

-Gladyatör Arenası'nda son düşmanın canını bağışlayıp bağışlamamaya karar verilebilecek. Bu seçimin oynanış açısından rastgele bir neticesi olmayacak. Ancak Ubisoft Montreal bu kararı verirken oyunculardan Bayek'in merhametli mi yoksa asabi biri mi olduğu konusuna dikkat etmelerini istiyor.

-Eurogamer'a göre Origins'in haritasında "Juno Görevleri" olarak geçen bir faaliyet göstergesi mevcut.

-Atlar develer ve hem de savaş araçları oyun içerisindeki ahırlardan satın alınabilecek.

-Şayet oyuncu binek aracının/hayvanının otomatik olarak yol almasını istiyorsa bunu gerçekleştirmesi mümkün. 

-Ahırlar oyun içerisinde bulunan dört çeşit mağazadan biri. Oyuncular silahlar ve kalkanlar için demirciyi ziyaret edebilecek ve nadir bulunan çeşitli eşyalar için pazarlara uğrayabilecek.

-Şayet oyuncu gölün veya nehrin ortasında kalakaldıysa bazen balıkçılar teknelerini oyuncunun yanına getirecekler. Ve şayet oyuncu tekneyi kullanmaya kalkarsa balıkçılar suskun bir şekilde oturmaya devam edecekler.

-Origins için herhangi bir Companion App çıkarılmayacak.


[img=748x1080]https://i.hizliresim.com/XXkA6j.jpg[/img]

Görevler Hakkındaki Bilgiler

-Oyunun Kreatif Direktörü Jean Guesdon, Origins'in saf bir aksiyon-serüven oyunu ile Aksiyon-RPG çizgisinde ilerleyeceğini belirtiyor. Oyundaki her görev için tekliflen bir seviye bulunacak. Birkaç düzey üzerinizdeki görev dahi ölümcül olabileceği için dikkatli olmanızda yarar var.

-Oyuncular bir görev yaparken başka bir görev karakteri ile karşılaşırlarsa mevcut görevlerini yarıda bırakıp yeni serüvene atlayabilecekler.

-Oyun içerisinde saklılık asalına bağlı kalarak gerçekleştirilebilecek suikast görevleri bulunacak.

-Oyuncuların istedikleri vakit istedikleri şekilde yapabilecekleri çok sayıda manalı ana görev-yan görev bulunacak.

-Oyuncunun başka vakit dilimlerine atlayacağı görevler olmayacak. (Unity'deki Time Anomaly görevleri gibi)

-Şu an için haritada 5 değişik görev tipi belirledi: "Tümü", "Av", "Medjay" "Events" ve "Bitirenler".


[img=748x1080]https://i.hizliresim.com/bGD360.jpg[/img]

Hikaye ve Dönem Hakkındaki Bilgiler

-Oyun hikayesi yalnızca bir ortaya çıkıştan ibaret değil. Ayrı olarak seri için anahtar niteliğinde anlar ve bir takım seçimlerin neden yapıldığına konusunda bilgiler olacak.

-Kardeşliğin nasıl kurulduğunu göreceğiz ve İtikad'ın tüy ritüeli gibi şeylerin çıkış noktasını bulacağız.

-Suikastçılar'ın kapüşon takmasının bir hikayesi var.

-Kartal Görüşü'nün ve isiminin nereden geldiğine dair bir hikaye var.

-Oyun hikayesi Hidden Blade'in orijinini gösterecek.

-Oyun Antik Mısır'da geçiyor ve oyunculara tarihin en gizemli bölgelerinden birini keşfetme imkanı sunuyor. Zaman olaraksa dünyanın şekillendiği ve Suikastçı Kardeşliğinin ortaya çıktığı bir dönemi konu alıyor. Tam tarih vermek gerekirse ilk başladığımızda M.Ö 49 yılında olacağız.

-"Pek çok Suikastçı ve Tapınakçı'nın hikayesine şahit olduk. Ancak oyuncular önceden Kardeşliğin nasıl olduğunu görmemişti. Bu sefer anlatmak istediğimiz hikaye ise bu. Suikastçıların ilk mentorları kimdi ve bu insanların kaideleri ve değerleri tüm İtikad'ı nasıl etkiledi? Kardeşliğin orijinleri bin yıl öncesine dayanıyor ancak yaratılışının sebeplerini ve olan olayları incelememiştik. Serinin böylesine ehemmiyetli bir hikayesi çok daha kapsamı geniş bir dönemi gerektiriyordu: tanrılar ve insanlar tarafından şekillendirilmiş, gelenekleriyle ön tasarıya çıkan ancak aynı zamanda yeniliklerden de geri kalmayan bir dönemi."

-"Antik Mısır'ı keşfetmek hayallerimizden biriydi. Antik Mısır çağdaş medeniyetin doğum yeriydi. Aynı zamanda bugün bile fantezi ve mistik öğeleri çağrıştıran bir toplumun ve kültürün hanesiydi. Bu dönemin oyuncular ve serinin hayranları tarafından en çok isteyen dönem olduğunu biliyoruz. Origins ile bu talebi gerçekleştireceğimiz için çok mutluyuz."

-"Antik Mısır'ın bu dönemini seçmemizin nedeni mistik açıdan ve keşfetme olanakları mananında çok fazla şey sunması. Tanrıların, piramitlerin ve mumyaların diyarı Antik Mısır epik bir şekilde fantezi ve mistik öğeleri sunmamıza olanak veriyor."

-Tüm Assassin's Creed oyunlarında olduğu gibi tarihi karakterler büyük ehemmiyet arz ediyor. Olaylar Kleopatra'nın hükümdarlık döneminde geçecek. Etkileşime geçme olanağının olacağı pek çok tarihi karakter mevcut.

-Serinin hikayesinde Kleopatra'yı öldüren yılanı Amunet isimli bir suikastçı kraliçenin yanına kadar getiriyordu. Başka bir deyişle Kleopatra'nın ölümü bir Suikastçı'nın elinden oluyor. Origins ekibi bu olayın oyun içerisinde bulunup almayacağına konusunda izah yapmadı, ancak Kreatif Direktör Jean Guesdon evvelki oyunlarda yazılmış bir şeye ters düşecek şekilde hareket etmeyeceklerini belirtiyor.

-Ashraf Ismail'e oyunda çağdaş hikaye olup olmadığı sorulduğunda cevaplamasının şu an için uygun olmadığını, ancak seri hayranlarından gelen geri dönüşleri fazlasıyla dikkate aldıklarını ve bu doğrultuda hareket ettiklerini belirtti.


OLAgDP.jpg

Geliştirme & Kabiliyetler Hakkındaki Bilgiler

-Ekipmanları geliştirmek ve düzey atlamak büyük ehemmiyet arz ediyor. Sözgelişi yüksek düzeyli düşmanlara anlık suikastlar tertip edebilmek için Hidden Blade'i geliştirmek gerekecek. Ashraf Ismail'in izahına göre XP, craft malzemeleri, ekipman ve eşya ele geçirmek için pek çok yol mevcut.

-Hidden Blade gibi silahların daha gelişmiş hallerini yaratmaya olanak veren kapsamı geniş bir craft sistemi olacak. Başka bir deyişle şayet oyuncu saklılık kabiliyetlerini geliştirmek isterse, kabiliyet puanlarını havadan suikast gibi olanaklara harcaması gerekecek. Ancak bu arada daha fazla saklılık hasarı verebilmek için Hidden Blade'ini de geliştirmesi gerekecek. Şayet hedefinizdeki düşmanın düzeyi sizden yüksekse ve Hidden Blade'iniz yeterince geliştirilmemişse tek vuruşta bir suikast gerçekleştirmeniz olası olmayacak.

-Geliştirilebilir donatımlar arasında göğüs zırhı, kol zırhı, stabilizer, keseler ve Hidden Blade mevcut. Her eşyanın kendine has bir artısı olacak. Göğüs zırhı düşmanlardan aldığınız hasarı azaltacak, kol zırhı Bayek'in yakın kavga ette verdiği hasarı arttıracak ve stabilizer atılan okların daha tesirli olmasını sağlayacak.

-Düzey atladığınızda yeni kabiliyetlerde harcayabileceğiniz puanlar ele geçireceksiniz.

-Yetenek ağacı temel olarak 3 farklı kola ayrılıyor: Savaşçı, Avcı, Kahin. Savaşçı yolunu izlerseniz karşınıza yeni kombolar ve hareketler çıkıyor. Avcı yolu da saklılık üzerine odaklanıyor. Kahin ise oyun dünyasını kullanmanızı sağlayıp düşmanları zehirleme, hayvanları evcilleştirme gibi yetenekler sunuyor.

-Yetenek ağacında ölülerin bedenlerini zehirlemeye imkan veren bir yetenek var. Bu yetenek uygulandığı zaman cesedi kontrol eden diğer muhafızlara da zehir bulaşıyor. Geliştirici ekip, zehirli cesedi bir atın sırtına koyup atı korkuttuktan sonra kalabalık düşman gruplarının üzerine göndermenin mümkün olduğunu belirtti.

-Oyun içerisinde hayvanlara bayıltıcı oklar atmayı sağlayan bir yetenek mevcut. Hayvan bayıldıktan sonra yanına gidip evcilleştirmeniz mümkün. Böylelikle sizi izlemeye başlayacaklar.

-Ashraf Ismail oyuncuların yetenekleri kolaylıkla açabileceğini belirtti. Elbette yeteneklerin bir bedeli var ancak geliştirici ekip bu bedellerin yüksek olmasını pek de istememiş.


5Q7Jyl.jpg

Kıyafet Hakkındaki Bilgiler

-Giyilebilir kıyafetler arasında Anubis kıyafeti mevcut. Elbette çakal başlı yaradan görünümünü bitirmek için kıyafetin yanında altın bir maske de mevcut.

-Kıyafetler için farklı renk ve biçim imkanları mevcut. Ayrı olarak küçük kum bulutları gibi görsel desenler de olacak.

-Oyun içerisinde Kalıt Kıyafetler (Legacy Outfits) bulunacak.


JlA1Dj.jpg

Silahlar Hakkındaki Bilgiler

-Silahlar arasında geleneksel kılıç, orak başlı kılıç (Khopesh), çift kılıç, gürz, ağır kılıç, yay, asa ve mızrak mevcut. Tabi isterseniz silahsız de dövüşebilirsiniz. Ayrı olarak oyun içerisinde silahlarınızı hızlıca değiştirmenizi sağlayacak hızlı-değiştirme slotları olacak.

-Oyuncular enderliği "Yaygın" ve "Efsanevi" farklılık gösteren 150 kadar silah kullanabilecek.

-Bazı silahların kritik hasar gibi özel artıları olacak.

-Oyunda farklı yay çeşitleri olacak. Savaşçı yayı bir pompalı tüfek gibi aynı anda beş ayrı oku ateşleyecek, hafif yay hızlı bir şekilde yayı tekrardan germeye gerek duymadan beş ok atabilecek. Yırtıcı Yayı ise atılan oku birinci şahıs görüşten izlemeye imkan veriyor ve Bayek'in oku havada kontrol etmesini sağlayan bir kabiliyete sahip.

-Şayet bir ateş kaynağına yakınsanız oklarınızı ateşle birleştirerek daha ölümcül hale getirebilirsiniz.

-Yakın kavga et silahları için sekiz, erimli silahlar içinse dört değişik kategori mevcut.

-Oyunda silahların rastgele bir dayanıklılık müddeti yok.

-Her silah tipinin kendine mahsus kombo setleri mevcut olacak.

-Silahların hızı ve ağırlığı, gerçekleştirilen saldırıların sıklığı üzerinde son derece tesirli olacak. Sözgelişi ağır bir gürz, Khopesh kılıcına mukayese et saldırı başına daha fazla hasar verecek, ancak saldırılar daha yavaş olacak.

-Oyunda bayıltıcı oklar mevcut.

-Yaygın silahların yalnızca hasar verme özelliği olacak. Ancak silahın enderliği arttıkça ilave özellikler görülebilecek. Efsanevi silahlarda düşmanları zehirlemek veya ateşe vermek gibi özel etkiler bulunacak.


Q7Bq2G.jpg

Dünya ve Bulgu Hakkındaki Bilgiler

-Oyun haritası son derece büyük olduğundan keşfetmek için pek çok mekan mevcut.

-Oyun haritası tek bir şehirden ibaret değil. Haritamız "Pek çok şehirden, köyden, ekzotik mekanlardan" oluşan bir ülke haritası olacak. Black Flag'deki haritaya mukayese et çok daha büyük ve dolu bir harita hazırlanıyor.

-Oyun dünyası çok çeşitli konumlar içeriyor: çöller, vahalar, piramitler ve de büyük şehirler. Mesela büyük şehir olarak İskenderiye ve Memfis bulunacak. Sanat yönetmeni Raphael Lacoste, İskenderiye için "Kleopatra'nın gösterişli ve mimari bir mükemmel olan sarayı ile deniz fenerinin hanesi" sözlerini söylemiş. Memfis ise tapınaklardaki minimalistik mimarisi ve kerpiçten haneleri ile bir nevi daha önceki Mısır Krallığı'nı temsil ediyor.

-Geliştiriciler oyun bölgelerine değişik birer tat katmak için çok çeşitli canlı toplulukları tasarladılar. Sözgelişi Nil Deltası semanda kuşlar, denizde ise su aygırları ve timsahlar gibi pek çok hayvana hane sahipliği yapıyor. Gize bölgesi ise son derece kurak olduğu için her yanı sapsarı kumlarla kaplı. Bu da yılan ve sırtlanlar için daha elverişli koşullar sunuyor.

-Oyunda keşfedilebilecek  20 değişik yeraltı kabiri ve kalıntı mevcut. Bunların bazıları da gerçek tarihten yola çıkılarak hazırlanmış. Kabirlerde küçük bulmacalar ve tuzaklarla karşılaşmak muhtemel. Ancak kabir bölgeleri genel olarak bulgu ve hazine bulma üzerine heyeti olacak.

-Jean Guesdon Origins'deki mekanlarda karşımıza çıkacak bulmacaların, Assassin's Creed 2 başta olmak üzere diğer oyunlardakilerden daha değişik olacağını belirtiyor. Ankca temel mantık hala aynı.

-Eurogamer'ın aktardıklarına göre harita sembolleri arasında oldukça fark şeyler var: Savaş filleri, mezarlar, "Firavun Felaket" bölgeleri hatta "Juno Görevleri" isimli bir sembol mevcut.

-Oyunda su aygırları, develer, sırtlanlar, aslanlar ve pek çok farklı hayvandan oluşan zengin bir vahşi hayat olacak.

-Assassin's Creed Origins, sualtı dünyasını oyun haritasının geri kalanıyla birleştiriyor. Yağma imkanlarını keşfetmek için harabelere ve gemi yıkıntılarına serbestçe dalabilirsiniz. Ayrı olarak Bayek'in Animus Nabzı yeteneği sayesinde yağma imkanları ve başka alaka çekici noktalar parlak bir şekilde görülecek.

-Bayek'e meditasyon yaptırarak zamanı ileri sarabileceksiniz. Ashraf Ismail bu durumun oynanışa tesirine değinmek için "Genellikle gece olduğu zaman uyuyan savunmalarla karşılaşacaksınız. Buna rağmen, geceleri de daha fazla haydut ortalıkta dolanacak." diyor. Origins'de gece gündüz farklı işlerle ilgilenen pek çok karakter mevcut. İstediğiniz zaman R3'e basarak zamanı ileri sarmanız mümkün.

-Oyunda semandaki yıldızları kullandığımız bir bulmaca çeşidi yer alacak.

-Oyun dünyasını grafiksel manada iyi bir şekilde işleyebilmek için geliştiriciler yeni araçlar ve teknolojiler hazırladılar.

-Yeni hazırlanan renk ölçeklendirme özelliği oyun içerisindeki renkleri daha gerçekçi hale getirerek çok daha özel bir ambiyans yaratıyor. Mesela Beyaz Çöl'deki gün batımı, Moeris Gölü'ndeki gün batımından farklı olacak. Ayrı olarak oyun dünyasındaki renk ve tonlamaları gerçekçi hale getirmek için Mısır'ın uydu görüntülerinden yararlanıldı.

-Daha gerçekçi ve değişken bir görünüm için oyundaki deniz ve göller fiziksel tabanlı işleme yoluyla oluşturuldu. Bu sayede Mısır'daki deniz, göl ve akarsular bulundukları konum ile zamana göre değişkenlik gösterecek.

-Dalış yaptığınız bölgeye göre su bulanık veya temiz olabilecek.

-Geliştiriciler oyun için yeni bir Yapay Zeka iskeleti tasarladılar. Bu iskelet sayesinde NPC karakterlerin bir çoğu gün içerisinde farklı uğraşlara sahip olacak ve oyuncu da buna uygun olarak etkileşime geçecek.

-Mısır gündelik yaşamı tarih kitaplarında kolayca bulunamadığı için yapımcı ekip pek çok tarihçi ve Mısır Dili uzmanıyla yakından çalıştı. Bir takım unsurlar ile ilgili bilgi eksikliği bulundu için yapımcılar Antik Mısır'ın çeşitli kesimlerini yine yaratmak yerine sıfırdan yarattılar.

-Haydutlar saldırıp soygun yapacak, Ptolemaios askerleri vergi toplayıp askeri üslerini savunacak, rahipler tapınaklarını yönetecek, rençperler toprağı işleyecek, aslanlar avlanacak, ceylanlar aylak aylak dolaşacak. NPClerin bir çoğu önceden hiç olmadıkları kadar gerçekçi olacaklar ve oyuncu fazlasıyla uzakta bulunsa dahi kendi hayatlarını yaşamaya devam edecekler. Senu sayesinde bu karakterlerin faaliyetlerini çok uzaklardan gözlemlemek olası olacak. Bu özellikler daimi hareket halinde olan, yaşayan ve dinamik bir dünya sunuyor.

-İskenderiye Kütüphanesi oyunda yer alacak.


dG3pBr.jpg

İlave Bilgiler

-Oyun müziklerini Sarah Shachner besteliyor. Kendisi daha önce Assassin's Creed IV: Black Flag ve Assassin's Creed Unity oyunlarında görev almıştı.

-Origins'in Baş Yazarlığı görevini Alain Mercieca üstleniyor. Ancak oyun görev tabanlı bir yapıda olduğu için 13 kişiden oluşan bir yazar ekibi heyetti.

-Çoklu kayıt imkanı geri dönüyor.

-Kreatif direktör Jean Guesdon, Origins için Black Flag'in hemen hemen peşinden -2014'ün başlarında- çalışmaya başladıklarını belirtiyor. Ayrı olarak işin en başında ekibe bir an için Assassin's Creed'i unutup herkesi heyecanlandıracak fikirlerle gelmelerini söylemiş.






-Oyunun PC sürümü port olmayacak.
search?biw=1242&bih=602&tbm=isch&q=atat%...ylXRQLIhM:
KttCYVvs.jpeg
Ara
Cevapla


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  Assassin's Creed III Türkçe Yama leooo32 0 267 26-11-2017, Saat: 01:21
Son Yorum: leooo32
  Assassin’s Creed Rogue leooo32 0 84 26-11-2017, Saat: 01:16
Son Yorum: leooo32
  Assassin's Creed Rogue Türkçe Yama leooo32 0 85 26-11-2017, Saat: 01:08
Son Yorum: leooo32

Hızlı Menü: